Bezpieczeństwo ruchu na ul. Kruczkowskiego – moje przemyślenia

Słyszałem, że część mieszkańców chciałaby widzieć na ul. Kruczkowskiego sygnalizację świetlną, która miałaby zabezpieczyć bezpieczeństwo dzieci podróżujących do szkoły.

Chciałbym zaproponować inne, ale tak samo skuteczne rozwiązanie, a mianowicie: progi zwalniające.

Progi zwalniające, czyli wyniesiony fragment jezdni, zmuszają kierujących pojazdami do zmniejszenia prędkości.

Dlaczego proponuję progi zamiast świateł? Dlatego m.in. że sygnalizacja świetlna jest bardzo poważną ingerencją w przestrzeń. Niszczy estetykę tego co widzimy. Światła to kolejne słupy i bardzo mocno świecące lampy.

Próg zwalniający wymusza ograniczenie prędkości, w swoim życiu nie widziałem, by ktoś próbował przejechać zbyt szybko przez próg, gdyż dla każdego oczywiste są konsekwencje – przynajmniej uszkodzenie auta, a piratom drogowym raczej na nim zależy najbardziej.

Polecam także pomysł podwyższenia wszystkich przejść dla pieszych na ul. Kruczkowskiego, może poza tym przy ul. Zemborzyckiej gdzie już są światła. Pozostałych przejść jest tylko 5. Takich 5 podwyższonych przejść uniemożliwi rozpędzenie się kierowcom piratom. A nikt nie mówi, że przejść nie może być więcej, a wtedy mielibyśmy sytuację jak na wjeździe do Puław od strony Kazimierza, gdzie wszyscy jadą zgodnie przepisową prędkością, gdyż inaczej się nie da – właśnie dzięki wyniesieniu przejść i skrzyżowań.

Polecam poza tym akcję eukacyjno-informacyjną skierowaną do kierowców, może coś w stylu “Jeździj bezpiecznie i zgodnie z przepisami, albo Cię do tego zmusimy światłami”

Advertisements

About Szymon Qavtan Furmaniak

Szymon Furmaniak - społecznik z Dziesiątej. Bibliotekarz, rowerzysta, gracz rowerowego polo.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Bezpieczeństwo ruchu na ul. Kruczkowskiego – moje przemyślenia

  1. chtoś says:

    Progi zwalniające przydały by się też na wewnętrznej ulicy należącej do Wspólnoty Brzozy II wzdłuż nowych bloków wybudowanych przez Interbud przy ul. Dunikowskiego, bo od czasu oddania ostatnich bloków i otwarcia całej tej uliczki oraz w związku ze stanem ulicy Dunikowskiego (brak asfaltu, dziury, błoto, itp., itd.), ruch na niej momentami jest jak na ul. Marszałkowskiej w Warszawie. Polak jak to Polak, nie uszanuje cudzej własności, ma to daleko w poważaniu i dla własnej korzyści łamie prawo (w tym przypadku zakaz ruchu dla osób spoza wspólnoty). A tymczasem można tylko obserwować sznurek aut sunących po tej uliczce, w tym niektórych kierowców jeżdżących po niej z prędkością dwu, trzy-krotnie wyższą od dozwolonej oraz pogłębiające się już koleiny mimo, że uliczka nie ma jeszcze dwóch lat. Gdy przyjdzie ją remontować, oczywiście Wpólnota będzie musiała to zrobć tylko i wyłącznie z własnej kieszeni. Szkoda słów.

    • qavtan says:

      Z tą propozycją trzeba się chyba zwrócić do Wspólnoty Mieszkaniowej lub zarządcy terenu? W przyszłym roku ma być wykonana ul. Dunikowskiego od Wyścigowej do Mickiewicza, wtedy problem jazdy małą uliczką zniknie, pojawi się problem zwykłej ulicy, która z pewnością wielu będzie kusiła.

      Nowy Świat – Wojenna – Dunikowskiego – Kruczkowskiego – Zemborzycka, brzmi bardzo kusząco, alternatywa dla zakorkowanej ul. Kunickiego jak znalazł.

    • lukas says:

      Od Reymonta do Mickiewicza ulicę Dunikowskiego ma budować deweloper czyli właśnie Interbud, podobno zobowiązali się do końca 2014 roku. Ale na różnych forach internetowych nikt nie wierzy w obietnice Interbudu.

  2. chtoś says:

    Oczywiście, że to propozycja do Wspólnoty, to jest bezsprzeczne:) Co do budowy ulicy Dunikowskiego, to należy sobie uzmysłowić, że ta ulica w przyszłym roku powstanie tylko na odcinku od ul. Wyścigowej do ul. Reymonta, co oznacza, że odcinek od ul. Reymonta do ul. Mickiewicza będzie nadal wyglądał tak, jak wygląda. W związku z tym problem ruchu niechcianych samochodów na wewnętrznej uliczce Wspólnoty Brzozy II wciąż będzie istniał.

    • qavtan says:

      Od Reymonta do Mickiewicza ulicę Dunikowskiego ma budować deweloper i ta część także ma być ukończona w 2014r. Kilka razy była o tym mowa na Radzie Dzielnicy, także p. żuk potwierdził to na ostatnim spotkaniu w VI Liceum.

  3. chtoś says:

    To jest dobra wiadomość potwierdzająca wcześniejsze doniesienia w tej sprawie. Oby tylko deweloper wywiązał się z tej obietnicy i nie było problemów, jak, np. jest to w przypadku ul. Gęsiej w Lublinie.

  4. Marek says:

    Ja sam jeżdzę wewnętrzną ulicą osiedla Brzozy. Jazdę ulicą Dunikowskiego uniemożliwiają ogromne doły, nie dziury ale doły. Taki stan ulicy jest spowodowany tym że dowożone są tędy matriały budowlane i wykończeniowe do ostatnich bloków osiedla Brzozy. A co do zobowiązania iInterbudu to trzeba być wyjątkowo naiwnym żeby w to wieżyć i najlepiej sprawdzić jak wywiązują się ze swoich zobowiązań na innych osiedlach.

  5. Marek says:

    Jazda ulicą Dunikowskiego wzdłuż osiedla Bżozy II jest niemożliwa, chyba że ktoś ma nadmiar pieniędzy i maży o tym by je zostawić w warsztacie samochodowym. Dlatego jedyną alternatywą jest wąska uliczka wzdłuż bloków. Może wzmożony ruch na uliczce osiedlowej pomoże jego mieszkańcom podjąć decyzję o wywarciu wpływu na administrację osiedla i zmusi ich do budowy ulicy , która miała powstać już dwa lata temu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s